8 Haziran 2012 Cuma

Banka Uygulamaları


Bahis siteleri üzerinden yapılan harcama itirazlarına karşı ülkemizdeki bankaların uygulamaları farklılık göstermektedir. Normal şartlar altında tüm bankalar Uluslararası Visa & Mastercard Chargeback Rules adı altındaki kurallara uymak zorundadır. Ancak pratikte maalesef bu kurallara uymadıkları görülmektedir. Bunun çeşitli sebeplerini şöyle sıralayabiliriz.

a ) Bahis siteleri üzerinden yapılan harcamalara itirazlardaki artış,
b ) Bankaların karşı bankalar ile ilişkilerinin bu sebeple olumsuz etkilenmesi,
c ) Bankaların bu konuyu müşteri mağduriyetinden çok bu sitelerde para kaybedip mızıkçılık yapıyorlar
     olarak değerlendirmesi,
d ) Bazı art niyetli kişilerin bu işi ticaret ve bir nevi dolandırcılık haline getirmiş olmaları.

Bankanız itirazınızı işleme almıyor veya önünüze işi zorlaştırıcı engeller çıkartıyorsa maalesef yapabileceğiniz fazla da birşey yoktur. Avukat kanalıyla ihtarname gönderilmesi dahi bankaların bazı durumlardaki olumsuz bakışını değiştirmemektedir. Unutulmaması gereken husus Chargeback talebinin yani Ters İbraz hakkınızın olduğudur. En son seçenek olan Tüketici Mahkemelerinde dava açarak minimum iki senede paranızı alabilirsiniz. Ancak mahkeme ve avukatlık ücretleri alacağınız tutara göre değişmekle birlikte 2-3 bin TL den aşağı olmayacaktır.

''Harcama itirazınızı işleme alamıyoruz'' demek keyfi bir uygulamadır. Bu keyfiliğe karşı bankanıza verebileceğiniz en büyük ceza kartınızı iptal ettirmek ve o bankayla çalışmamaktır. Bilinçli tüketici olarak hakkınızı koruyan bankalar ile çalışmanızı tavsiye ederim.

Gelelim ülkemizde bu konu ile ilgili banka uygulamalarına. Aşağıda bazı bankaların konuya yaklaşımından bahsedeceğim.

GARANTİ BANKASI    : Sadece son 120 günü işleme alır. Öncesini kesinlikle işleme almazlar. İtiraz dilekçenizden sonra size bir form gönderirler. Her bir harcama için ayrı ayrı doldurmanızı ve bankaya ıslak imzalı halde elden teslim etmenizi isterler. Yani 100 işlem yaptıysanız 100 sayfa vereceksiniz :)
Nasıl bir hizmet bekliyordunuz sorusuna bayılırlar. Bayıltana kadar bu soruyu sorarlar. Genelde işleme almadık diye mektup gönderip sonrasında işleme aldıklarını belirtirler.

FİNANSBANK VE ING BANK : Rivayetlere göre itiraz kapsam süresini 90 güne indirmişlerdir. İşlemi siz yapmadıysanız iade yaparlar. Ancak işlem 3d ile yapıldıysa işiniz zorlaşır.

VAKIFBANK     : Geçmiş olsun derim

YAPI KREDİ BANKASI : İşlemi yapmadıysanız 2-3 gün içinde iade alırsınız. Ancak hizmet alamadım derseniz sizden hizmet sözleşmesi isterler. Böyle bir sözleşmeniz olmadığını sizden daha iyi bilirler. Sözleşmeyi firmadan isteyeceğine keyfi olarak sizden ister. Sonuçta uğraşmayın derim. Bilinçli tüketici olarak yapmanız gerekeni yapın.

AKBANK          : İşlem süresi biraz uzun sürer ancak 120 günü kapsayan harcamalarınız iade eder. Yazılı cevap vermez. Telefonla bilgilendirir.

İŞ BANKASI     : İtirazınızı işleme almıyoruz deyip size nasihat dolu bir mektup yollar. Kartınızı amacı dışında kullanmayın diye ders verir. Eğer iyi bir müşteriyseniz, maaş hesabınız bu bankadaysa ikinci kez itiraz ettiğinizde işleme koyarlar.

Genel olarak eğer işlemleriniz 3d li değilse her banka seve seve iade eder. Bu sürede 1 haftayı geçmez. Ancak işlemler 3d li ise yukarıdaki uygulamalarla uğraşırsınız.

31 yorum:

Adsız dedi ki...

vakıfbanktan hiç alan olmadımı acaba

Adsız dedi ki...

evet ben aldım.hemde iki hafta önce 30000 usd sende meblağ ne kadar

Adsız dedi ki...

ne kadar sürede aldın..

Adsız dedi ki...

işbankasından almak zor oluyor mu ? 2. defa itiraz etmem için kaç gün beklemem gerekir sizce

Unknown dedi ki...

eğer olumsuz bir cevap geldiyse yazılı olarak, hemen ikinci kez itiraz edebilirsiniz. evet biraz zordur iş bankası ama iyi bir müşterisiyseniz yardımcı olurlar.

Adsız dedi ki...

Yazı da mı yolluyorlar? Benim bu olanlardan ailemin henüz haberi yok. Çok da iyi bir müşterisi sayılmam (yani borçlarımı hep ödemişimdir fakat bunlar büyük bir meblağ olmadığından). üniversiteden yeni mezun oldum. Henüz çalışmıyorum ve banka da limitimi talebim dışında bir anda 5 kat arttırınca olan oldu ve nasıl kontrol altına alacağımı şaşırdım. Peki itiraz işlemini başlattıktan sonra borcumun asgarisini ödemeli miyim? Borca itiraz ettiğim için ödememem mi gerekir.

Unknown dedi ki...

evet en azından itirazınız sonuçlanan kadar en azından asgari tutarı yatırmanız gerekir. işlemleriniz 3d ile yapılmadıysa işlemlerin size ait olmadığını belirtin. Extre gelmeden iptal edilir zaten. Ama 3 dli ise 3 ay bekleyeceksiniz.

Adsız dedi ki...

vakıfbanktan parasını alan arkadaş benimde vakıfbankta epey bir param kaldı nasıl itirazı işleme aldıracağım konusunda yardımcı olursan sevinirim..

yiğit dedi ki...

hsbc, finans ve halkbank nasıl acaba bilen var mı?

yiğit dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

arkadaşlar vakıfbanktaki itirazımı işleme aldırabilecek arkadaş varsa görüşelim tolga1981_38@hotmail.com

Adsız dedi ki...

sizden allah razı olsun. benim işlemlerimin tamamına yakını 3d ile yapılmadığı için itiraz dilekçenizin örneğini alarak "işlemler benim tarafımdan yapılmamıştı"r şeklinde düzenledim. Yalnız iki kere 400 tl yakın iade olmuştu onları da dilekçeye ekledim. Tekrar allah sizden arzı olsun inşallah parayı iade alabilirim.

Adsız dedi ki...

Merhaba acaba teb bankasından para alan varmı ? benım 60 iş günü olmasına rahmen sonuc alamadım ve işlemın sürdünü belirtiyorlar..

Unknown dedi ki...

TEB den haber bekleyen arkadaşım. Eğer bu kadar uzun sürdüyse büyük ihtimalle olumlu sonuçlanır. Biraz daha sabredin.

Adsız dedi ki...

umarım dediğiniz gibi olur ayrıca teb de maaş kartımda var ve ödemekte oldugum bir kiredi borcu var buda olumlu bir etken sanırım.

Adsız dedi ki...

teb bankasından bu zamana kadar iade alanı gördünüzmü acaba ?

Adsız dedi ki...

Yok mu benim durumum hakkında bilgisi veya fifri olan? /(bu yazının üstündeki durum)

Ersen1907 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ersen1907 dedi ki...

Ben uzun süredir bahis firmalarından bahis oynuyorum. Ve tahmin edeceğiniz üzere zarar oldukça büyük.Siteniz sayesinde umutlandım.
Durumu şöyle özetleyeyim, Denizbank, Finansbank, Garanti olmak üzere 3 adet kredi kartından yapılmış bahis harcamalarım var. Garanti için birşey diyemiycem ama diğer 2 bankadan ağırlıklı olarak 3D şifresiz yaptım harcamalarımı. Bu 2 banka ile ilgili bir bilginiz var mı acaba ? İade yapıyorlar mı? Yapıyorlarsa ne kadar geriye dönük ?
Şimdiden teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Kredi kartı işlemcimizden, EcoCard’ınızla bir geri ödeme (chargeback) işlemi gerçekleştirmiş olduğunuzu üzülerek öğrenmiş bulunuyoruz. Bunun sonucu olarak, EcoCard hesabınız kredi kartı şirketinizin ödenmemiş tutarla ilgili talebi sonuca bağlanana kadar süresiz olarak kapatılmıştır.

Hesabınızda halen 191.14 EUR tutarında açık vardır ve kullanma koşullarınız çiğnenmiş bulunmaktadır. Herhangi bir olumsuz sonucu önlemek için lütfen support@ecocard.com adresine e-posta göndererek söz konusu açığı ödeyeceğinizi teyit edin ve bunu ne süre içinde yapabileceğinizi belirtin.

Konuya ilişkin ayrıntılar aşağıdadır:
TARİH (GG/AA/YY) Saat (Greenwich) Tutar Para Birimi Program KART NO’ SUNUN SON 4 RAKAMI
14.07.2012 12:17:41 191.14 EUR MasterCard 1924
Bütün EcoCard işlemleri kredi kartı ekstrenizde gösterilecektir: Bkz. www.echelpdesk.com.

Daha fazla bilgiye ihtiyacınız olacak olursa lütfen 7/24 Müşteri Hizmetleri Ekibimiz ile bağlantı kurun.


EcoCard Ekibi

bana eco card tan böyle bir mail geldi durum nedir acaba eco card ile yapmış olduğum harcamalara itiraz ettim bana bi sıkıntı yaratırlar mı yardımcı olur musunuz

mhmtkrdmn dedi ki...

İyi günler.. Öncelikler çalışmalarınız ve yardımlarınız için teşekkürler...
Bende maalesef Halkbankası'ndan 6000 TL'lik toplamda 8 adet işlem yaptım ve bu 8 işlemden sadece 1 tanesinde 3D kullandım... Ve daha 10 günlük bir mevzu.. Sizce ne yapmalıyım.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar teb kredi kartı ile bahis oynadım başta işlemlerim 3 dli idi sonra kredi işlemler 3 dsiz yapıldı başta para kazand.ım çektim ama son yatırdığım 465 doları kaybetim teb bankasına harcama itirazında bulundum işlemler 3 dsiz olduğu için bu harcamları ben yapmadım dedim 75 gün içersinde para kredi kartıma iade edildi ama şunu anladım işlemler 3 dli bile olsa para iade ediliyor çünkü karşı taraf hiç bir şekilde itirazda bulanamıyor.

Adsız dedi ki...

işlemleri ben yapmadım diyince ıp numarasından bulamıyorlar mı?

songül dedi ki...

Merhaba bende 5.500,00 TL' mi kaptırdım. Başvurumu yaptım ; beni arayan kişi bu firmalar bahis sitelerine aracılık yapan firmalar bahis mi oynadınız diye sordu, ben de evet dedim, başvurum olumsuz sonuçlandı, sebebini sorduğum da bahis oynadığını kendiniz söylediniz kayıtlarımızda var, bahis oynamanın yasal bir suç olduğunu bilmiyor muydunuz, bu nedenle başvurunuz olumsuz sonuçlandı dedi. Ben karşı firmayla iletişime geçtiniz mi diye sordum hayır bahis oynadığınızı belirttiğiniz için firmayla iletişime geçmemize gerek yok dedi. Şimdi tekrar başvuru yaptım: ilgili firmanın kartımdan çektiği paralar karşılığında bana ne gibi bir hizmet verdiğini incelemenizi talep ediyorum diye, bana bu konuyla ilgili yardımcı olabilir misiniz?

songül dedi ki...

bu arada bankam işbank.

Unknown dedi ki...

Abim nasıl nereye ne şekilde itiraz ettin örnek bankayı aradım ne dedin lutven tarımı olun mail adresim adem_sevil_sahin@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar selam ben genelde 3d ile işlem yaparak oynadım ve bankam halkbank.halkbankın ödeyip ödemediği yazılmamış açıklamada.Ayrıca devlet memuru olduğum için itiraz etmeye de çekiniyorum biraz.Açıklama yapın lütfen...

Unknown dedi ki...

BAHİS-KUMAR-FOREX YÜZÜNDEN KREDİ KARTINIZLA KAYBETTİĞİNİZ PARALAR İÇİN( HANGİ BANKANIN KREDİ KARTI OLURSA OLSUN ) MORALİNİZİ BOZMAYIN HENÜZ HİÇBİRŞEY BİTMİŞ DEĞİL BANA ULAŞIN PARANIZI BİRLİKTE KURTARALIM...

İLETİŞİM: bahiskayiplarinigerialma@outlook.com

Murat dedi ki...

Arkadaşlar ben havale yaparak para yatırdım forex firmasına yardımcı olabilen var mı bu konuda. murat65tutku@hotmail.com

Adsız dedi ki...

Bende siteme 3 bin tl yatirdim bunun 2. Bin tl si ukash ile diger bin lirayida cep bank ile yatirdim sizce parami geri alabilirmiyim bankam y.kredi acil cevap yazarsaniz sevinirim teşekkürler

Adsız dedi ki...

Bende 3 bin tl yatirdim yarısi cep bank ile yarısi ukash ile parami geri alabilirmiyim bankam y.kredi