11 Haziran 2012 Pazartesi

Chargeback ( Ters İbraz ) Nedir ?

Günümüzde çoğu kişi alışverişlerini kredi kartı ile yapmakta ve gün geçtikçe plastik kartlar üzerinden yapılan alışverişlerin miktarı artmaktadır. Internetin yaygınlaşmaya başlaması ve, sanal alışveriş sitelerinin sayısındaki artışla birlikte sanal ortamlarda bu kartların kullanımı artmıştır. Doğal olarak paranın döndüğü bir ortamda dolandırıcılık da sanal dünyanın içinde varolan tehlikelerden birisi olarak karşımıza çıkmıştır.

Kopyalanan kredi kartları ile sizden habersiz yapılan alışverişler, alışveriş sonrası malın gönderilmemesi, ayıplı mal gönderilmesi, yapılan ödeme karşılığında hizmetin verilmemesi vs. gibi şikayetler her geçen gün artmaktadır.

Bankalar da müşterilerini korumak amacıyla 3d secure, sanal kart gibi uygulamaları başlatmış ve bu tür dolandırıcılıkları azaltmak yönünde adım atmışlardır. Buna rağmen halen sorunların büyük kısmı devam etmekte olup bu tür problemleri çözmek için Visa ve Mastercard kuruluşları Transaction Dispute yani harcama itirazı hakkını kart kullanıcılarına vermişlerdir.

Bu konu oldukça detaylı olup, uzmanlık gerektirmekte ve tüm bankaların bu konuyla ilgili genel müdürlük bünyelerinde servisleri bulunmaktadır. Harcama itirazları çok çeşitli konularda yapılabilmekte olup çeşitli kodlara sahiptir. Bunlardan bazıları,

a) Harcamayı ben yapmadım
b) Harcama karşılığında mal gönderilmedi veya hizmet verilmedi.
c) Kartımdan birden fazla çekim yapılmış,
d) Kartımdan aldığım malın bedelinin üzerinde çekim yapılmış
e) Satın aldığım ürün anlatılandan farklı geldi
f) Satın aldığım ürün kırılmış veya bozuk olarak geldi.

Bunun gibi bir çok konu ayrı ayrı kodlanmıştır. Sizin bankanıza göndereceğiniz dilekçe de değerlendirilir ve hangi madde içinde tanımlanıyorsa o madde koduyla tercüme edilerek karşı işyerinin bankasına gönderilerek chargeback döngüsü başlatılır. Genel olarak yapılan itirazın işlem süresi aşağıdaki gibidir.

a) Tüketici harcama itirazını dilekçe ile bankaya bildirir. 0 gün
b) Banka ilgili itirazı max 20 gün içerisinde cevaplamak zorundadır  20.gün
c) Eğer banka itirazınızı işleme alırsa ( Türkiye haricinde heryerde almak zorunda ! ) itirazınızı
    kodlayarak karşı bankaya gönderir. 30.gün
d) Karşı banka (işyerinin bankası) yaptığınız harcama tutarını işyerinden anında bloke
    eder. İtirazınızı harcama yaptığınız işyerine gönderir. İşyerinin cevaplaması
    için 10 gün süresi vardır.40. gün
e) İşyeri elinde olan belgeler ile birlikte bankasına savunma verir. Bankası sunulan belgeleri ve
    savunmayı haklı bulursa bunu bankanıza gönderir ve itirazınız reddeder.
f) Bankanız size itirazınız red edildi der ve işyerinin sunduğu evrakları göndermekle yükümlüdür.
g) Ek bir açıklama ya da bu savunmayı çürütecek belgeniz var ise 2. itirazda bulunursunuz. 50.gün
e) Aynı süreç tekrar başar ve 180 güne kadar uzar.
f ) Karşı banka itirazınızı sonuç olarak haklı bulursa paranız iade edilir.

En çok sorulan soru   : Neden 540 güne kadar itirazlarım işleme alınmıyor ?

Uluslararsı Visa ve Mastercard chargeback kurallarına göre 540 güne kadar işlemlere itiraz etme hakkınız vardır. Ancak bir şart belirtilmektedir. Eğer hizmeti alacağınız tarih işlem tarihinden itibaren 120 günden fazlaysa 540 güne kadar işleme alınır der.

Örneğin bir araba aldınız. Ancak yoğun talep sebebiyle size 1 sene sonrasına teslim günü verdiler. Ödemeyi de kredi kartı ile yaptınız. Aradan bir sene geçti ancak arabanız teslim edilmedi. İtiraz edip 1 sene önceki işleminizin parasını alabilirsiniz. Ancak bunun için banka sizden SÖZLEŞME isteyecektir. Böyle bir alışverişte büyük ihtimalle sözleşme yapılmıştır ve sorun olmaz. Ancak bahis ve foreks işlemlerinden bu şekilde bir hizmet süresi veya sözleşmesi olmadığından 540 günlük itiraz süresi hakkınız maalesef yoktur. Umarım bu konuda sizi aydınlatabilmişimdir. Daha önce 540 güne kadar iade alanlar olmuştur, doğrudur. Ancak alanlar bu işin suyu çıkartılmadan önce başvurmuşlardır. Bilmem anlatabiliyor muyum ? 

    

107 yorum:

Adsız dedi ki...

benım akbank yanlız odemede var ama daha cok yatırdıgım paralar var ben ocak ayından daıtıbaren dedım zaten odedıklerı şırket ısmıde başka ben son 3 ayda verdıklerımı alabılırmıyım acaba sızce

Unknown dedi ki...

Evet son 3 aylık kısmını alabilirsiniz. Biz ödemiştik derlerse eski ödemelerinizi ibraz edip onlara karşılık ödeme yapıldığını, son 3 aydaki harcamalara karşılık ise ödeme almadığınızı belirtirsiniz.

Adsız dedi ki...

akbank ne kada surede geri dönüş yapar ben ocak ayından itibaren incelenmesini istedim topamlda aldıgım para 2000 ama verdıgım 70000 cıvarı akbank tan donuş ne zaman olur sızce şubeye gıtmeme gerek varmı

Adsız dedi ki...

akbank 29 gun oldu belge beklenıyor dıyorlar anlam veremedım

Unknown dedi ki...

araştırma süresi minimum 45 gündür. lütfen blogu okuyunuz.

Adsız dedi ki...

ben 120 gunden fazla sure ıcın yanı tarıh belırtmemıştım ocak ayından ıtıbaren demıştım ışleme aldılar bugun 34 gün oldu sabırla 45 günü beklıyorum sizce durum ne olur akbank muşterı temsıcılerı bu konu hakkında bılgı veremıyor akbanktan yazılı acıklama geldı surec uzun surebılıyor gıbısındenn ama tam biilgi ögreniyorum. ayrıca hcbs den vardı ordakı kadın parayı kaybettı ısenız alamıyızzz gıbı sacma bır acıklama yaptı bende yasal olmadıgını belırttım ona ama ole degıl ters ıbraz da parayı kaybetmemıs olmanız gerekıyor dedı.

Adsız dedi ki...

bide son olarak bu 45 güne tatil günleri dahilmi biraz zor durumdayım acıkcası ondan bole acayıp sorular sorabılırım kusura bakmayın

Adsız dedi ki...

ayrıca bahıs sıtesı hesapımı kapatalı 10 gün oluyor yanı belge sunamadılar mı? sadece sürec işliyor sanırım.olemidir.sizin yorumuzun iş yerın belge süresü 10 gün demiştiniz 10 günü geçti

Adsız dedi ki...

peki banka bizden habersiz karşı firmaya chargeback itirazı yapabiliyormu ? yaparsa ve geri ödeme yapılırsa nasıl bir yol izlemeliyiz

Unknown dedi ki...

bahis şirketinin hesabınızı kapatmış olması güzel bir gelişme. Demekki bankanız işleme almış gerçekten. Dilekçe verdiğiniz günden sonra tatiller dahil 45-50 gün sürer. %90 üzeri ihtimalle paranızı alacaksınız sabredin biraz daha. Bankalar sizden habersiz itiraz edebiliyorlar ama bunu neden yapıyorlar bende anlamadım. Bu işe beni uyandıran da bankanın kendi kendine yapmış olduğu itiraz olmuştu. Ben sonrasında üzerine gitmeseydim kimbilir belikide para bankaya kalacaktı. Burası Türkiye :)Aldıktan sonra sizden sonrakileri unutmayarak bu blogdan destek olmanızı rica ederim.

Adsız dedi ki...

Ben iş bankasına gönderdiğim itiraz dilekçemden sonraki gün telefonla aradım ve dilekçemin iptalini istedim daha önceki dilekçelerimde beni bayağı uğraştırmışlardı ve iptalini istedim gerekçeniz nedir diye sordu telefondaki bayan bende artık uğraşmak istemiyorum dedim.Ama banka bunu araştıracağız ve tarafınıza mektup göndereceğiz dediler son dilekçemde kumar oynadığımı ve hesabımın kapatıldığını yasal olmadığını yeni öğrendiğimi belirttim acaba nasıl bir sonuç çıkar İşbankası. Teşekkür ederim...

Unknown dedi ki...

nasıl bir sonuç çıkacağını göreceğiz birlikte.

Adsız dedi ki...

Bir fikriniz yok mu? Acaba...

Unknown dedi ki...

normal şartlarda işleme alınması ve olumlu sonuçlanması gerekir. ama baen bankalar keyfi uygulama yapabiliyorlar. bu yüzden bekleyip göreceğiz dedim.

Adsız dedi ki...

arkadaş aynı bankadan 56000 tl almış benimkisi ise sadece 4000 :((

Unknown dedi ki...

bir okuucu mail atmış sizinle paylaşmak istiyorum. şöyle diyor :
ben bahis oynadığım siteyi aradım bana paramı geri iade edin yoksa ben ve arkadaşlarım ters ibraz ile iademizi alırız dedim. Onlarda
kimliğinizi belirledik size dava açarız dediler sizce bir sıkıntı
olabilir mi? Teşekkür ederim.
CEVAP :
Buyursunlar açsınlar davayı. Herhalde şöyle derler. Sayın savcı biz yasadışı olarak ülkenizde kumar oynatıyoruz. Çok yağlı bir pazar, vergi de vermiyoruz. Şirket de değiliz ülkenizden milyonlarca dolarınızı alıyoruz ama sizin vatandaşlar mızıkçılık yapıyorlar . :)) davacıyız !!!

Adsız dedi ki...

benım akbank ama mıktar yazmaddım sadece fırmaları yazdım bıde ocak ayından bu yana dedım acaba fırma ısmınden yola cıkarak hepsınımı odeme yaparlar yoksa bır cekımımı gercı fırmadan sıkayetcı oldum bırde yazmadıgım atladıgım fırma ısmı var onuda kendısı ısleme almısmıdır ıtıraz olarak cunku kumar oynadım dedım bahıs yaptım ışleme aldılar ama mıktarı ogrenemıyorum cıldırcam tel bankacılıgı da bılgı vermıyor bu konuda

Adsız dedi ki...

müşteri hizmetlerinden bi şey öğrenemezsin. Genel müdürlüğü ara mesai saatinde chargeback bölümünü iste. Oradan daha net öğrenebilirsin.

Adsız dedi ki...

Aradim telefonno bankaciligina yonlendiriyorlar ne yapabilirim sizce 45 gunde tamammi lanirmi hala belge bekliniyor diyorlar ne saacma bi banka buy yaa gecici odemede yapmadi

Adsız dedi ki...

Akbank icin yardimci olucAk kimse yokmu

Unknown dedi ki...

verdiğiniz tüm paravan şirket isimlerini işleme almışlardır. merak etmeyin. 120 günlük süreyi kapsıyorsa en geç 2 hafta içinde paranızı alırsınız.

Adsız dedi ki...

evt ama 33 gun oldum 45 50 arasımı alırım 120 gunu bekletmezler dımı ne ızdırabmış bbu ya bıde vermedıgım fırma var ıkı adet of of

Unknown dedi ki...

33 gün olduysa en geç Ağustos sonu Eylül başında alırsınız.

Manco dedi ki...

Sayın Harcam İtirazı ;
Chargeback Prosedürü Naıl İşler başlıklı bölüme soru sormama rağmen 3-4 gündür cvp alamıyorum.Denekki orayı atlıyosunuz.Neyse ben sorumu bu kez de buraya yazayım.
8 Haziranda dilekçe gönderdim (Cuma günüydü)
12 Haziran Salı günü banka beni aradı konuştuk.
26 Haziranda Bankadan bana bir mesaj geldi.İtirazınız işleme alındı bilgi ve belge gelmesi durumunda bilgilendirileceksiniz felan.
Ben de şirketle canlı destekten görşme yaptım.Baktım hesabım kapatılmış.Şirket 27 Temmuza kadar chargebacki geri çekerseniz hesabınız geri açılır dedi.Onlara verilen son tarih 27 Temmuz yani.
Şimdi bnm iki sorum var.
1- 1 Ağustos bugün ve hala bir olumlu veya olumsuz cvp yok.Olumsuz cvp olmaması karşı tarafın belge göndermediği anlamına gelmez mi? Zaten ne belgesi gönderebilirler ki.Şimdiye çoktan red veya iade cvbı gelmesi lazımdı.
2- Eğer göndermedilerse para ne zamana gelir.Yasal süreler nelerdir?

Adsız dedi ki...

Ben basvurumu Halkbank 12 Haziranda, Garanti Bankasi ise 27 Haziranda isleme aldi. Forex firmasi belge yollamamis daha. Garanti 60 gun bekleyeceksiniz diyor toplamda. Halkbank ise 45-90 gun arasi diyor. Belge yollamiyorlarsa neden bu kadar bekletiyorlar acaba. Alabilecek miyim geri merak ediyorum. Bu arada gecenlerde firma eski Turkiye temsilcisi araciligiyla benimle iletisime gecti ve durumu sordu. Temsilci bana onlar da bir sey acacaklar dedi ve bende acsinlar farketmez dedim. Bakalim nedir ne degildir.

Manco dedi ki...

Adsız ;
Dilekçelerinin tarihini de yazarmısın?

Mekselina dedi ki...

Halkbank 11 Haziran. Garanti ilk dilekce 11 Haziran, onlarin yolladiklari formu ise 20 Haziranda doldurup imzaladim.

Manco dedi ki...

İşleme alınma tarihlerini Bankadan mı öğrendin?

Mekselina dedi ki...

Evet oyle oldu. Bankadan ogrendim.

Manco dedi ki...

Benim cep tele 26 Haziranda işleme alınmıştır diye mesaj geldi.Sonra ben şirketle iletişim denedim.Şirket benim hesabı kapatmış.Canlı destekten şudur budur derken onlara verilen sürenin 27 Temmuz olduğunu öğrendim. Yani 30 günlük bir süresi var şirketin demekki bilgi ve belge göndermek için.Blogda yazan 10 gün konusunda bir fikrim yok ama yanlış olabilir.Harcama itirazı bu konuyu aydınlatırsa seviniriz.27 temmuz geride kaldı üstüne 5 günde geçti ama hala ses yok.

Manco dedi ki...

Kişi başvurur 0. gün
Banka itirazı incelemeye alır 20.gün (en geç).
İtirazıişleme alarak karşı bankaya gönderir.Banka da şirkete bilgi ve belge için 30 gün süre verir.
Yani en erken hiç bir belge sunmassa 60 gün sürüyor (dilekçenin gönderilmesinden itibaren).Bu şekilde oluyo ise Garantinin dediği doğru.Ama 10 gün ise eğer şirkete verilen süre o zaman şimdiye bitmesi lazımdı.Harcama itirazı blog üzerinde yazan 10 gün ile en azından benim uygulamada karşılaştığım 30 gün şirkete verilen sürenin hangisinin doğru veya nasıl olduğunu açıklarsa seviniriz.

Adsız dedi ki...

Benim ki akbank ama120 gunden fazlasini isleme aldilar sonucu belge bekleniyor

Mekselina dedi ki...

Lakin Garanti 27 Haziranda isleme basliyor ve o gunden itibaren 60 gun baslatiyor. Garip.olan bu.

Mekselina dedi ki...

Yoksa bankalar parayi isletmek icin vakit mi kazaniyor.

Manco dedi ki...

Garantinin öyle yapması saçma gibi biraz.Bence o işte bir yanlışlık var.Forex türü işlemlerde 120 değil bazen 540 gün üzerinden itirazda bulunabiliyorlar.Çünkü orada hizmeti ne zaman alacağın net olarak belli değil.Sonuçta bir pozisyonu aylarca açık tutabiliyosun.120 günü geçenleri iade alıp alamayacağın karşı bankanın insafına kalmış ama Garanti bankasında bir yanlışlık var (siz yanlış anlamış olabilirsiniz)

Mekselina dedi ki...

Valla yanlis anlayacak durum yok cunku kalan gun sayisini bile soylediler bana. Hatta ben 20 Haziranda faksladim imzali belgeleri deyince islak imzali halleri 27 Haziranda elimize ulastigindan o gunfen itibaren 60 gun dediler.

Manco dedi ki...

Şimdi eline ulaşmış olması ile işleme alması farklı şeyler.Çünkü Ben dilekçeyi 8 haziranda gönderdim.12 haziran da banka beni aradı.13 haziranda da mail yolu ile itirazıjn incelemeye alındığını söyledi.SOnra 26 haziranda da mesaj atarak işleme alındığını bilgi ve belge gelmeasi durumunda bana bilgi verileceği yazıyordu.26 sı ve 27 si gibi şirketle görüştüğümde hesabım kapanmıştı ve kendilerine 27 temmuza kadar süre verildiğini söylediler.Blog üzerinde yazan süreler ile sadece 10 gün hariç uyum var.Blogda şirkete verilen 10 gün ben de 30 gün görünüyor.Ama sizin durum ise şöyle olabilir.Bankanız 27 haziran itibari ile itirazınızı incelemeye alır.en fazla 20 gün inceler.İşleme alıp maksimum 10 gün sonra karşı tarafa gönderir.
Karşı taraf şirkete 30 gün süre verir.Toplam 60 gün olur.

Unknown dedi ki...

Değerli arkadaşlar genel olarak son sorulan soruların içeriği beklem süresi ile ilgili. Bu sebeple toplu olarak yanıtlıyorum. Burada önemli olan bankanızın itirazınızı işleme almış olmasıdır. Tekra söylüyorum eğer banak işleme aldıysa, belge bekliyoruz diyorsa,hesabınız kapatıldıysa er ya da geç paranızı alacaksınız demektir.Farkındayım herkes heyecanla işinin sonuçlanmasını bekliyor. Ama sözkonusu olan zaten giden bir paraydı ve böyle bir imkandan faydalanıyorsunuz. Kimi banka bana iadeyi 50 gün sonra yaptı garanti bankasıda 6 ayda yaptı. yani 50 gündede hgelebilir 180 günde de . Ama bu işin ortalaması 60-70 gün. Dolayısıyla neden hala sonuçlanmadı diye ne kendiniz üzün ne de blogu meşgul edin. Merak etmeyin alacaksınız paranızı. :)

Mekselina dedi ki...

Aslinda soyle bir durum var. 23 Temmuzda firmanin eski Turkiye temsilcisi iribata gecti. O zaman mantiken en gec 23 Temmuzda firmanin 30 gunluk suresi baslamistir.

Manco dedi ki...

Sayın Harcama itirazı; blog üzerinde verdiğiniz sürelere ilişkin yazınızı düzeltmeniz veya kaldırmanız gerekiyor.Yaptığınız yoruma benzer bir yazı yazabilirsiniz oraya.Ama bu prosedürün işlediği belli süreler var.Olması lazım.Yani bankanın biri 50 günde biri 180 günde iade yapamaz.Orada başka bilmediğimiz bişey var demektir.Ama blogda yazan 10 gün şirkete süre verileceği kesinlikle yanlış olmalı.

Mekselina kardeşim.Dediğin doğru temsilcinin seni araması onların haberdar olma tarihlerinin 3 aşağı 5 yukarı otarihler olduğunu gösterebilir.Üzerine 30 gün ekle üzerine kabaca işte.

mekselina dedi ki...

Sagol gozum. Beni asil yaniltan ise 23 temmuzdan cok.onceleri.bile musteri temsilcim ile gorustugumde bana karsi bankadan daha belge gelmedigi soylendi. Yani firmadan karsi bankaya. Haliyle bu durumda 27 haziranin hemen sonrasinda karsi banka ile iribata gecildigi anlasiliyor. Iste bir suru karisik is.

Manco dedi ki...

Dilekçeni20Haziranda göndermişsin 7 gün inceleme yapıp işleme almışlar ve karşı bankaya iletmişlerdir. Bu tarihte işleme alındıysa bu tarihten sonra 60 gün beklemek demek blog üzerinde yazanların yanlış olduğu demektir.Harcama itirazına sorduk ama o da galiba süreler konusuna hakim değil.Nihayet alırsınız gibi bir süre anlayışı var.Ama bizim kart borçlarımız bekliyor.Tabi onun tuzu kuru :)

Adsız dedi ki...

anlamadıgım benım kartlarımın hepsı net uzerınden alış verış ıcın kapatılmış sadece bır banka ya ıtıraz etmıştım 3d sisteminı kullanamıyorum artı bkm n ın sıtesıne yonlendırme gıbı bır durum soz konusu oluyor

Manco dedi ki...

Sayın Harcama İtirazı ;
Sürelerin kesin olarak neler olduğu konusundaki bilgilerinizi yazabilirmisiniz?
Bloktaki en önemli konu bence şimdilik bu gibi görünüyor.
Bankalar arasında neden uygulama farklılıkları var? Bence burada bizim bilmediğimiz bazı durumlar olabilir.Örneğin harcama itirazı koduna göre karşı tarafa verilen süreler farklılaşıyor belkide.
Sizden bu konuda bir bilgilendirme bekliyoruz.

Unknown dedi ki...

Sayın Manco, blogda belirttiğim süreler genelde daha önce tecrübe edilmiş sürelerdir. Ancak yorumumda söylediğim min 60 max 180 gün olacağı kesindir. 180 günde geri aldığım iadede olmuştu. Bunun sebebş foreks şirketi birka. geçersiz evrak ve işlem dökümü sunmuş 60 gün sonunda. Ancak banka bu belgeyi kabul etmeyince başa döndü iş. Tabii biraz da garanti bankası işlemimi geç işleme almış bunun da etkisi var. Neticede 180 gün sonra alabildim. Bu süreyi geçmesi imkansız. Ancak % 90 firmalar belge dahi sunmuyolar haksız olduklarını bildikleri için. Dolayısıyla işleme alınma tarihinden itibaren 60 gün içinde paranızı alırsınız. Umarım bu bilgi yeterli olmuştur.

Mekselina dedi ki...

Sayın harcama itirazı türkiye,
Sizin geri alımlarınız sadece bahis sitelerinden midir? Foreks de var mı içinde? Ben Foreks için başvurdum ve hizmet alamadım dedim. Tek korkum firmanın kendi platform verilerini resmi evrakmış gibi bankaya yollaması ve bir de kayıt olurken yolladığımız nüfus cüzdanı fotokopisini...Bazı bankaların ve resmi olmayan belgeleri kabul ettiği söyleniyor. Bu konuda bilginiz var mı?

Manco dedi ki...

Sayın mekselina forex firmanız eğer denetim kuruluşlarınca denetlenen ve raporlanan bir firma ise bilgisayardaki işlem dökümü belgedir.Ama işlem masası kullanan denetimsiz bir firma ise sadece bilgisayar çıktısıdır.Bunu araştırınız.

Mekselina dedi ki...

Sayın Manco,
Benim son işlemlerimi kafasına göre değiştirdiler piyasa gaplı açılınca...Yanlışlık oldu dediler...Emirleri piyasaya giren firma ise o yanlışlık olmazdı ve benim işlemlerimi değiştirmek zorunda kalmazlardı. Kendi içlerinde emirleri eşleştiriyorlar sonra kafalarına göre değiştirebiliyorlar...Denetim buna rağmen olur mu bilemiyorum...Beklemenin sıkıntısı da bu...Sonunda kesin alacağımızı bilsek yine bir nevi rahat bekleriz.

Unknown dedi ki...

Denetimli firmadan kastımız SPK nın yetkilendirdiği kuruluşlar var. Bunun listesini internetten araştırın. Eğer firma bu listede yoksa o belgeler arakadışımızın da dediği gibi geçersizdir. Benim iadem güney kıbrıs menşeli Safecap şirketindendi ve yasal değildi.

Manco dedi ki...

Arkadaşlar şirketin SPK lisansı olmasından bahsetmiyorum.Avrupada faaliyet gösteren finans denetleyicilerinden biri de olabilir.Örneğin FSA (Finansal Hizmetler Denetleme ve Düzenleme Kurumu).Sonuçta sizin yatırdığınız paralar yabancı banka üzerinden şirkete ulaşıyo ve chargeback muhatabı da bu yabancı bankadır.Şirket bu şekilde denetlenip raporlanan bir şirket ise faaliyet lisansı ve işlem dökümünü kabul ettiğinde tahkime gidip işlem masası kurarak benim işlemlerimi stop loslarımı patlattılar olmayan seviyelri gösterip marjımı erittiler diye anlatırsınız.Yani tamamen karşı şirket bankasının insafındasınız.Başka bir şey değil.

Adsız dedi ki...

Bankanın sizden habersiz yaptığı itirazın sonunda nasıl ödeme aldınız? Neler yaptınız banka ile nasıl bir görüşme gerçekleştirdiniz bunları anlatabilir misinz rica etsem. Benden de habersiz banka itiraz etmiş şifresiz işlem diye ve geri ödeme almış bu ödemeyi ben bankadan nasıl alabilirm? yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar merhaba benim sorunumda vakıfbankla..vakıfbank hiç bir itirazı işleme almıyormuş..bana bu konuda yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa mailim tolga1981_38@hotmail.com şimdiden teşekkürler...

Unknown dedi ki...

zirat bankasının sanal kartından yaptım bu işlemi şu anda provizyonda bekliyor ne yaopmalıyım işlemi ben yapmadım deyip kapatmalımı yoksa işlemin yapılmasınımı bekleyip itiraz etmeliyim

Mekselina dedi ki...

Halkbank 45-90 gün arası diyor hala ve deli edecekler sonunda...Karşı tarafın belge gönderdiği yok bir şey yok neden illa 90 günü beklerler...60 günü geçti benim durum halbuki.

Adsız dedi ki...

Ya kardeş bu işlerin net bir süresi yokmudur? Bunu bilen birisi çıksa da bize yazsa hayrına...Her bankanın uygulaması da farklı.Sen bildiğim kadarı ile garanti ile görüşmüştün onlar sana en az 60 gün demişlerdi değil mi? Oda diyor ki 90 gün.Tuhaffff....Manco

Mekselina dedi ki...

Visa ve Mastercard arasinda bile fark oluyor sanirim. Garantide Visa 45 gun Mastercard 60 diye ogrendim. Halkbankin derdi ne bilmiyorum.

Adsız dedi ki...

sayın Mekselina yani garantinin size 60 gün demesinin sebebi master card oluşundanmıymış? Visa için 45 gün yani, yanlış anlamıyorum değil mi?

Mekselina dedi ki...

Bu bilgiyi bana Garanti Bankası vermedi...Orada işlem yapan başka bir arkadaş söyledi...Kendi tecrübem değil yani.

Adsız dedi ki...

Kardeş ben de dilekçe vereli 66 gün oldu.Dilekçenin işleme alınmasının üzerinden de yaklaşık 50 gün geçti.Hala işlemde görünüyo.Şirketle yaptığım irtibatta paranın halen gönderilmediği söyleniyo.Buyur burdan yak :)

Mekselina dedi ki...

Hocam zaten 60 gün işleme alınmadan itibaren başlıyor eğer Garanti'den bahsediyorsan...Ayrıca sizin itirazınızla ilgilenen direk müşteri temsilcisi kim ise ondan öğrenebilirsiniz kalan gün sayısını.

Adsız dedi ki...

Benim Akbank.Ayrıca bizim işlemlerle ilgilenen chargeback görevlisi ile görüşebilme şansımız yok.Sadece çağrı merkezinden bilgi alabiliyoruz.Onlar da ekranlarında hangi not varsa en son sürekli onu söylüyorlar ve konu hakkında da bilgi sahibi değiller.
Garanti bankasında kullandığınız kartın visa olmasından bahsediyordum ben.

Mekselina dedi ki...

Akbank da aynıdır sanırım...İşleme alınma tarihini baz alırlar...Halkbank da da özel müşteri temsilcisi yok. Garanti bu konuda iyi...Sizinle direk ilgilenen bir temsilci var. E-posta veya telefonla direk ulaşabiliyorsunuz.

Adsız dedi ki...

Garanti çok iyiymiş o açıdan.Sen bütün merak ettiklerini ona sorabilirsin.Buralarda vakit kaybetmene gerek yok o zaman.

Adsız dedi ki...

Blogda yazan sürelerden şirkete 10 gün süre verilir böyle bir usul yoktur.Bu kesinlikle yanlıştır.Bunun değiştirilerek araştırılıp doğrusunun yazılması lazım.Blog sahibi onu değiştirsin lütfen...

Unknown dedi ki...

Dogrusunu söyleyin de değiştirelim o zaman.

Adsız dedi ki...

Doğrusunu bilsem söyleyecem, bloğa bir destek verecem.Ama siz de madem bir blog kurdunuz doğruluğu kesin olmayan bir bilgiyi oraya kesinmiş gibi koyamazsınız.Çünkü kişiler o sürelere bakarak planlarını yapıyor.Edinilen tecrübelere göre, tahminlerime göre, tam olarak bilemesem de felan felan gibi başlayan cümleler işinize yarayabilir.

Unknown dedi ki...

Arakdaşlar blogda verdiğim bilgiler benim tecrübelerime istinaden verdiğim bilgilerdir. Ama maalesef ülkemizde hiçbirşeyin standartı olmadığı gibi bu işin de yok. Her banka kafasına göre iş yapıyor. Yapı kredi gelip senden hizmet sözleşmesi istiyor. Yok böyle bir hakkı. Standartta da yok. Ama maalesef Türkiye. Sözleşme yoksa git derdini anlat Marco paşaya diyor adam. Böyle bir durumda bankanın insafındasın ama olması gerek ve genelde olan uygulama itirazın işleme alındığı günden 60 gün sonra paranın iade edilmesi gerekiyor.

Adsız dedi ki...

Bankanın bizden habersiz aldığı paraları nasıl geri alacaz peki?

Mekselina dedi ki...

Arkadaşlar Garanti Bankası itirazım illa 60 gün denmesine rağmen ki 60 gün 27 Ağustos'ta doluyordu, bu hafta içinde olumlu sonuçlandı. Ayrıca Halkbank da 45-90 gün arası diyordu. O da 60 gün civarında olumlu sonuçlandı. Hatta Garanti Bankası olumlu sonuçlanınca ben direk Halkbank'ı aradım ve müşteri hizmetleri bana olumlu sonuçlandığını ve adresime mektup yolladıklarını söyledi. Kendileri haber vermediler yani. Bilgilendireyim dedim sizleri.

Unknown dedi ki...

Mekselina : işlemler hangi firma ?

Adsız dedi ki...

Ben bankayı daha önce aradığımda bana belge bekleniyor deniyordu.Son zamanlarda aradığımda (yaklaşık 2 ay geçti) incelemede deniyor.Bu ne anlama geliyo olabilir?

Unknown dedi ki...

YAPMIŞ OLDUĞUM İTİRAZ NETİCESİNDE 20 GÜN İÇERİSİNDE PARA HESABIMA GERİ DÖNDÜ BEN ZİRAAT BANKASINDAN 3D İŞLEMİ YAPMADAN PARA YATIMIŞTIM...BLOG SAHİBİNE TEŞŞEKUR EDERİM

Adsız dedi ki...

Alaattin Bey, 20 gün çok az bir süre...Banka karşı tarafın itirazını beklemeden direk yatırdı ise o parayı bir süre daha harcamadan bekletin çünkü karşı taraf belge yollar ve kabul edilirse geri isterler parayı.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar iş bankasında tanıdıgım biri var bu işlerde size yardımcı olabilir.talep olursa emailini veririm.

Unknown dedi ki...

Merhaba İş Bankası dilekçemde son yaptığım işlemler tarafımca yapılmamıştır fakat daha önceki işlemler tarafımca yapıldı, hesabım kapatıldığı için paramı geri alamıyorum diye gönderdim ve 90 günlük yaklaşık 60 adet işlem. Banka cevap olarak tarafıma her işlem öncesi hesabınıza para aktarımı yapmışsınız diye güvenlik depertmanlarınca işlemleri reddettiler. 2. dilekçeyi gönderdim yine reddettiler. Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyetine şikayet gönderdim oradan sonuç bekliyorum. Olumsuz olursa tüketici mahkemesine başvurmak için yardım edebilecek arkadaş var m? Teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

İş bankasında ciddi sıkıntım var yardımcı olabilir misin?

Unknown dedi ki...

Bana yardımcı olabilir misin?

Unknown dedi ki...

İş bankası ilk aşamada aynı sebeple çoğu kişiyi reddediyor. Ancak ikici dilekçe sonrasında müşteri memnuniyeti çerçevesinde diyerek çoğu kişinin itirazını işleme aldı. Arkadaşlar genel olarak bir durum var. Maalesef bankalarda standardı yok bu işin. Aynı durumdaki iki kişiye farklı uygulama yapabiliyorlar. Bende iş bankasından ilk itirazımda red yedim. İkinci dilekçemi gönderdim işleme alındı. Nihat beyinkini almıyorlar gördüğünüz gibi farklı uygulama. Yapı kredi karşı firmayla olan sözleşmeyi istiyor yoksa işleme almıyor. Bende alamadım . Dolayısıyla bu işin standardı bu blogda yazanlar. Blogda yazan şeyleri yaparsanız % 80 üzeri ihtimalle paranızı alırsınız. Ancak % 20 de sebepsiz yere işleme alınmayan örenkeler var. Bu konuda sonraki süreç herhalde mahkemeler ama mahkeme sürecine giren bir kişi olduğunu da sanmıyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba, subat ayinda dilek verip 120 gunluk iade aldim, ayni banka kartiyla baska sitede yeniden oynadim, itiraz etmeyi dusunuyorum her hangi problem olur mu?

Adsız dedi ki...

Sayin editor bu iletimi siler misiniz lutfen

Erhan KÖKÇE dedi ki...

Merhabalar hocam, ben de Akbank bankamatik kartıyla cektım ve kredi kartıyla da ıslemlerım var acaba bankamatık kartına da ıtıraz edebılır mıyız ?

Serkan dedi ki...

Editor üstad benim kartımdan yeni aktarım yapılmış bilgim dışında bitane telekom şirketi gözüküyor 3d alışveriş olsaydı cebime mesaj gelirdi nasıl oldu anlamadım banka YKB bankası itiraz dilekçesi yazcam ama sen sözleşme felan isteniyor demişsin anlamadım ben sözleşme felan yok nasıl yapabiliriz

Adsız dedi ki...

harcama itirazı türkiye arkadasım blog için cok teşekkür ederim sana dua edenlerin haddi hesabı yoktur kardeşim bunların başındada ben geliyorum tabiki...

ben verdiginiz tavsiyeler çercevesinde başvurumu yaptım toplamda 120bin gibi bir meblag var.. çektigim para ise 20bin kadar.. ben tüm işlemlerim için itirazda bulundum banka bu itirazımı bana hiçbişey sormadan işleme aldı(akbank) ve iki aya yakın bir süredir bekliyorum..
ayrıca malum bahis siteside hesabımı dondurmuş durumdadır
şimdi ilk sorum..
şirket iade edilen parayla ilgili olarak itirazda bulundugunda bu süreci tekrardan mı başlatmıs oluyor.. yani sürec tekrar başlarsa geriye dönğk daha az güne ait mi para yansıtılır yada şirket bundan ne gibi bir zaman kazanabilir.

ikinci sorumda hemen herkesin sordugu paramı alabilecekmiyim(bu cevap cok önemli) ve bu sürec daha ne kadar sürer...

şimdiden cok teşekkürler allah bin kere razı olsun kardeşim.. adım mahmut

Adsız dedi ki...

merhabalar öncelikle boyle bi konuya değinip site kurduğunuz için allah sizden razı olsun . br çok insanın bataklıktan kurtarıyosunuz bir nevi . benim sorum şu bende yaklaşık 5 ay önce bu batağın içine girdim yaklaşık 10 000 tl kaybbettim .tüm harcamalr denizzbank vısa kredi kartım ile bahis siteisine 3 desiz yatırdım . itirazımı nasıl yapmalıyım tşkler harcamalar benim bilgim dışında dersem itiraz formum nasıl olmalı . çok zor durumdayım %100 bu alırmıyım bana ait değil itirazı

Ali dedi ki...

Finansbank Chargeback çalışanları 2.itirazımı dikkate almayıp dosyamı kapattıklarını söyledi. Bu durumda bende Tüketici Mahkemesine başvurmayı ayrıca Banka Chargeback çalışanları hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunmayı düşünüyorum. Banka personelinin 2. itirazımı karşı Bankaya iletmeme gibi bir keyfiyeti olabilir mi?

Adsız dedi ki...

merhana harcama itirazı admini lütfen yardım et ya yalvaırrım ben cocugumun hastane parası ile kumar oynadım bet10 adlı firmadan şimdi bankaya başvurdum hizmet almadım diye sence paramı banka geri ödermi finansbank kredi kartım

Adsız dedi ki...

arkadaşlar teb kredi kartı ile bahis oynadım başta işlemlerim 3 dli idi sonra kredi işlemler 3 dsiz yapıldı başta para kazand.ım çektim ama son yatırdığım 465 doları kaybetim teb bankasına harcama itirazında bulundum işlemler 3 dsiz olduğu için bu harcamları ben yapmadım dedim 75 gün içersinde para kredi kartıma iade edildi ama şunu anladım işlemler 3 dli bile olsa para iade ediliyor çünkü karşı taraf hiç bir şekilde itirazda bulanamıyor.

Adsız dedi ki...

Sayın yönetici arkadaşım;
2011 ın 8. ayında 1000 usd yi bforex şirketine (bu tür şirketlerin yasal olmadığını bilmeyerek)iş bankası kredi kartım üzerinden belgeleri göndererek yatırmış oldum ve banka telefon açarak onaylıyormusunuz dedi okeyledim. fakat aradan kısa bir süre geçmeden açmış olduğum alımdan sonra işlerin ters dönmesiyle 1000 dolar 1 saat içinde eridi. bu süre içinde şirket herhangi bir uyarıda bulunmadı. acaba bu parayı tekrar geri alabilme imkanım varmı ve bunu nasıl hangi yollarla yapmalıyım.
webmaster_admin@hotmail.com
cevabınızı bekliyorum
şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba..bloğu uzun zamandır takip ediyorum.bütün yazıları ve yorumları okudum.durumumu kısaca özetlemek istiyorum; ben de maalesef bu illete bulaşıp çok zor durumda kalanlardan biriyim.bu yüzden ditede ki yorumlardan ve yazılardan yararlanarak akbank ve finansbank'a harcama itirazında bulundum.akbank'a 14 ocakta itirazımı gönderdim.15 ocakta banka tarafından arandım 16 ocakta da harcama itirazınız işleme alınmıştır bilgi belge temin edildiği takdirde tarafınıza bilgi verilecektir mesajı geldi.yani 16 ocakta işleme alındı ve 22 gündür bekliyorum.1-2 sefer aradım işlem devam ediyor cevabından başka bişey öğrenemedim.finansbank ise daha yeni işleme alındı 6 şubat tarihinde mesaj geldi işleme alındığına dair.
şimdi geleyim asıl meseleye..22 gündür işlemde olmasına rağmen malum site de ( b..boo ) hesabım halen kapanmadı.yorumlarda okuduğum kadarı ile bir arkadaşın daha aynı siteden teb bankasına itirazı olmuş ( nicki tolgahan dı galba ) ve 3 ay sonra parasını almış.ve b..boo isimli sitede hesabı hiç kapanmamış.
acaba boo ile biten siteden harcama itirazında bulunan arkadaşların başına böyle bir durum geldi mi ? belki de bu sitenin hesabı kapatmamasındaki amaç,iade ettiğimiz parayı belki yine burada harcar düşüncesi olabilir mi ?
kullandıkları paravan şirket ise www.superguılloutel.com

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bende yapı kredi bankası ve finansbank dan ters ibraz yaptım.yapı kredi bankasından eco card aracılığı ile işlem yapmıştım ve eco card bir süre sonra bana mail ile hesabımın kapandığını ve eksiye düştüğümü,parayı ödeyeceğimi mail yazarak kabul etmem gerekiğini söyledi.Yaklaşık 1 ay kadar zaman geçti üzerinden ve hala bekliyorum.Finansbank dan ise yaptığım işlem direkt b.boo sitesinden olmuştu.Ve itirazım işleme alındıktan hemen sonra para kredi kartıma iade edildi.ama henüz sonuç kesin değil.yani itirazm olumsuz sonuçlanırsa parayı tekrar benden geri isteyecekler sanırım.bilginiz olsun diye yorum yapmak istedim.Bu arada bir arkadaşım da hsbc kredi kartı ile farklı bahis sitelerne para aktarıp oynamıştı.ve daha sonra itiraz etti.tam 60 gün sonra tüm parasını (10bin dolar) civarında geri aldı.bu da bilginize.

ABSOLUTE dedi ki...

Akbank a itiraz ettim. Ecocard dan mail geldi hesabınız chargeback talebınızden dolayı donduruldu diye. Ama bana bankadan kımse ulaşmadı. Benim kredi kartıma ne zaman iade olacak ?

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar hepsini geri alırsınız.Ben bir banakcı olarak ve bu tür parasını geri almış biri olarak arkadaşın bloğunu beğendim.Size kendi blog adresimi de vereyim.Ben bloğumda bizzat nasıl işlem yaptığımı ve sonuçlanan işlemlere ait gönderilen yazılı evrakalrı paylaşmayı düşünüyorum .Takip ederseniz faydalı oalcaktır.

http://tersibraz.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar chargeback.tersibraz@blogspota gelip mail adresi , ekstrenizde yazan iş yeri ismini yazan herkese, bizzat bu işlemlerden geri alınan para dekontlarını ki en son geçen hafta HSBC banktan aldım, mail olarak yollayacağım.Ayrıca iş yerlerinin adını yazanlara o iş yerlerinin bankalarda ne iş yapıyor şeklinde gözüktüğünü söyleyeceğim.Sizin bahise itiraz etmeniz tek başına yetmiyor.Bunalrın detayını göndereceğim, değil 70000 ,170000 bile olsa alırsınız.

Unknown dedi ki...

chargeback.tersibraz.blogspotta bütün detayı yazıyor.Bekliyorum.Hangi bankalar arıyor, hangi bankalar aramıyo, hangi bankaya ne diye itiraz edeceksiniz, siz itiraz ederken bankalar neden sizi şikayet etmiyo, sonuçta kumar suç, hepsini paylaşacağım.paramı alabilir miyim diye soranlara alındığına dair delillerde sunacağım.Ben bir bankacıyım ve forxten ve bahisten çok çektim, bu yüzden bütün bilgi birikimimi paylaşıyorum.

Adsız dedi ki...

Ben alabilirmiyim maili gkartal1903@hotmail.com gönderirmisin

serdar topçu dedi ki...

akbanktan mektup geldi 80. gün sonunda

serdar topçu dedi ki...

itirazınız işleme alınmıs ve gerekli inceleme yapılmıstır
üye işyerlerinden aldıgı malların ve yararlandıgı hizmetlerin cinsi niteliği içerigi miktarı garantisi nakli iadesi vesair konularda anlasmazlık oldugu taktirde herhangi bir sorumluluk kabul etmedigi gibi aracı ve taraftar deildir.bu tür anlasmazlıklarda kart hamilinin satıs belgesini imzaladıktan sonra ödeme yapmaması talimatı vermesi gecerli olmayıp üye bedeli bankaya ödemekle yükümlüdür be nedenle swiftvoucher firmasından gerçeklesen işlemlerde ilgili harcama itirazınıza ilişkin bankamız tarafından yapabilecek bir işlem bulunmamaktadır ... gelen mektup bu işlem olumsuz yani

Unknown dedi ki...

hhhh

Unknown dedi ki...

serdar topcu arkads sen herhangibisey imzaladinmi yani mal veya hizmet aldiginas dair ?

serdar topçu dedi ki...

hayır ama 3d li oldugu zaman imza yerine geçiyormus

serdar topçu dedi ki...

karşı firmada hani diyorlarya forumda evrak gönderemez belgeleyemez diye tüm çekilenlerin evraklarınıda ayrı ayrı bankaya göndermişler bankada bana gönderdi sen swiftcvouchere yatırmısın ondan sonrasına ben karısmam diyor banka olay bu son hali

Adsız dedi ki...

Ya işte böyle tüm ülke olarak çıkarcıyız. Burda herkes itiraf etmiş bahis sitelerine hesap açmışlar oynamışlar ve kaybetmişler şimdi paramı nasıl geri alırım . Acaba kaçtane şerefli insan var doğru söyleyecek acab kazanmış olsalardı bu itirazları yaparlarmıydı. Öncelikle siz bu sitelere yasa dışı bahis oynamak için kendi iradenizle üye oluyorsunuz sonra kaybedince bu tarz şerefsizlikere başvuruyorsunuz. İşte bu sebeple zaten bu ülke tekel olarak idare ediliyor. Bizler gibi dürüstçe bu bahis sitelerinden oynayanlar siler gibiler yüzünden zor durumda kalıyoruz. Umarım hiç biriniz paranızı alamazsınzı. Adam olun ve doğruları yazın. Kim size zorladı bahis yapın diye.

Unknown dedi ki...

Bankaya dilekçe olarak ne demem gerekiyor yani bankaya ne dememek gerekiuor

Adsız dedi ki...

Hangi bahis sitesinin elemanısın? Varolan neredeyse tüm siteleri denedim. İçlerinde hilesiz olan bir tane bile yok. Buradaki insanlar hile kurbanı. Ben bu güne kadar bu sitelerden yatırdığımdan fazlasını kazandım diyeni görmedim.

Adsız dedi ki...

Selam

Adsız dedi ki...

Ecopayzdan parasını alabilen arkadaşlar var mı?

acilservıs dedi ki...

sayın harcama itirazı,,,
ben paramı iade aldım,fakat bazı sitelerde bu şirketler büyük şirketler ve eninde sonunda parayı faiziyle geri alıyorlar falan yazıyo böyle bir durum söz konusum