6 Haziran 2012 Çarşamba

Chargeback Prosedürü Nasıl İşler?

Kredi kartı harcama itirazı dilekçemi hazırladım bundan sonraki prosedür nedir?

Daha önceki yazımda belirtmiş olduğum harcama itirazı dilekçenizi hazırlayıp bankanızın genel müdürlüğüne göndermeniz gerekiyor. Genel müdürlüğe ait fax numaralarını internetten ilgili banka ismi + harcama itirazı fax diye aratıp kolayca bulabilirsiniz.

Prosedür aşağıdaki şekilde özetlenebilir:

1. Kart sahibi kredi kart bankasına itirazını iletir.
2. Kart sahibi banka bu itirazı işyeri bankasına yönlendirir.
3. İşyeri bankası ilgili itirazı işyerine sunar ve işlem ile ilgili belgeleri talep eder.
4. İşyeri ilgili belgeleri bankaya iletir.
5. Eğer işyerine tanınan süre dahilinde hiç belge iletilmediyse veya gönderilen belgeler yeterli görülmezse, itiraz edilen tutar işyeri hesabından çekilir ve kart sahibi bankaya iade edilir.
6. Gelen belgeler yeterli görülürse kart sahibi bankaya iletilirler ve itiraz reddedilir. İşyeri ilgili tutarı iade etmek zorunda kalmaz.


Dilekçenizi gönderdikten sonra bir iki gün süre geçer ve büyük ihtimalle banka tarafından aranırsınız. Telefondaki chargeback servisinin çalışanıdır. Size soracağı sorulardan bazıları şöyledir.
  1. Harcamayı siz yapmadınız mı? Kart harcama yapıldığı gün yanınızda mıydı ?
  2. Bu harcama karşılığında nasıl bir hizmet veya mal bekliyordunuz?
  3. Hizmetin veya malın size ne zaman verilmesi veya ne zaman teslim edilmesi gerekiyordu?
  4. İlgili firmayla sorununuz hakkında görüştünüz mü?
Bu sorulara nasıl cevap vereceğiniz konusunda bilgiyi devam eden yazımda bulabilirsiniz.
'' Aklınıza takılan soruları lütfen yorumlar bölümünden sorunuz ''

26 yorum:

Unknown dedi ki...

hocam saygılar yazdığın metin için çok teşelkür ederim ..ben ailemi ve işimi kaybet mek üzere olan bir mağdur olarak sizden bi,r iki ricam olcaktır.paranızı geri almış biri olrak akbank-ing -yapıkredi-garanti bankasında kredi kartım var..bu 4 bankaya harcama itirazı adında dilekçelerimi gönderdim..ing ve akbank inceleme safhasunda olup yapıkredi bana bir mektup gönderdiğini ve sizinde formunuzda yazdığınız gibi sözleşmem olup olmadığını içeren bir yazı olduğunu söyledi..ben sizden tecrübeli biri olarak ve benim gibi gerçek madurlara yardım etmeniz açısından acaba nasıl aldınız ve hangi referans numarası ile işleme sokulduğunu bildirmenizi mail adresime göndermenizi insanlık namına isterim..yardımılarınız için şimdiden tşk ederim..(mail adresim grhankap@yahoo.com.

Unknown dedi ki...

Gürhan Bey öcelikle geçmiş olsun. Burada sizin durumunuzdaki mağdur kişilere yardım etmek için bildiklerimi paylaşmaya çalışıyorum. Bu blogu 1 haftada okuyan sayısı 800 e ulaştı ve ilk defa siz teşekkür ettiniz. Bunun için bnen de size teşekkür ederim. Konunuza gelince yapı kredi maalesef ispat yükünün işyerinde olmasına rağmen sözleşmeyi sizden isteyerek sizden ispat etmenizi isteyen saçma bir uygulamaya sahip. Ben de bu sebeple yapı kredi ile hiçbir şekilde çalışmamaya karar verdim. Yargıdan başka çözüm yolu yok bu banka için. 120 gün içerisindeki her harcamayı işleme almak zorundalar normalde. Benim bu bankadaki işlemlerim 3d olmadan yapılmıştı. Bu tür harcamaları mecburen almak zorunda olduklarından almışlar ve iade etmişlerdi. Ing de aynı şekilde. Akbank ve Garanti 120 günlük işlemleri alır ve iade eder. Umudunuzu kaybetmeyin ve mücadele edin. Saygılar.

ezel dedi ki...

bizlere yardımınız için çok sagolun.halkbanktaki işleyiş nasıl oluyor acıklar mısınız?tesekkürler

ezel dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Manco dedi ki...

Merhabalar,
6 Haziranda dilekçe gönderdim.12 Haziranda banka tarafından arandım ve bu tarihte itirazım işleme alındı.Sonra şirketteki hesabım kilitlendi.Sordum itirazınız tüzünden dediler.27 Temmuza kadar şirkete süre verildiğini şirketten öğrendim.Yani tirazımın işleme alındığından 45 gün sonrasına. şimdi benim 2 sorum var.
1- Başvurudan hemen hemen 50 gün geçmesine rağmen itirazının reddedilmemiş olması karşı tarafn belge gösteremediğine delalet değilmidir? Nitekim bir belge olsaydı şimdiye çoktan gösterirlerdi.Ya başvurum reddedilirdi veya da kabul edilip şimdiye param çoktan gelirdi.
2- Eğer şirket herhangi bir belge sunmamışsa para ne zaman hesabıma geçer.

Manco dedi ki...

Sayın Harcama İtirazı,
Cevap bekleyen sorularınız var. 2 gündür vereceğiniz cevabı bekliyorum.
Bizim bu bloğu arkadaşlara önermemiz hızlı ve etkili çözümlere kavuşturulan problemler sayesinde olmuştur.Yanılıyomuyum?

Adsız dedi ki...

admin benim burdan irtibata geçermisiniz yardıma ihtiyacım var . benim harcamalarım denizbanktan 3 d ile değil ben itirazımı nasıl yapmalım freeoki_1907_@hotmail.com şimdiden çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

admin benim burdan irtibata geçermisiniz yardıma ihtiyacım var . benim harcamalarım denizbanktan 3 d ile değil ben itirazımı nasıl yapmalım freeoki_1907_@hotmail.com şimdiden çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

kayıp kartal : herkese merhaba itiraz ettım beklıyorum halk bankasından aradılar nasıl bır hızmet beklıyordunuz dedıler anlattım acık acık zaten dılekcedede yazdım bunları dedım bakalım ama akbank.hsbc,halkbank hepsıde ıncelemeye almıslar beklıyorum .ve bu arada sağım olmedım hala ınsan tırsıyor halıyle .BU BAHİS FİRMALARI CANIMIZA MALIMIZA SEVDIKLERIMIZE KASDETMEZLER INSALLAH

mhmtkrdmn dedi ki...

Bende HALKBANKASI'na itirazda bulundum 18 ocak gıbı. ama bana donus yapmadılar ve herhangı bır soru vs de sormadılar... Musterı hızmetlerını aradım bırkac kez ama herhangı bırsey denılmedı. Yanı ıslemde dedıler ıncelenıyor bıraz sure alır yurtdısı oldugu ıcın vs dedıler...

battal dedi ki...

arkadaşlar bende bgn dilekçe verdim bakalım ne olucak sonucu yazarım fakat bir sitede itiraz edip parasını alanlar karakoldan çağırılıp sorgulanıyor ve kat kat fazlası alınıyor demiş sizce doğrumu?

Adsız dedi ki...

Bende Denizbank ve Akbank dan itiraz da bulundum..1 Hafta geçti aradan dönen yok.Akbank ın iletişim bölümüne de yazdım konunun incelenmesi için bakalım ne olacak... Beklemedeym.

Adsız dedi ki...

Bugün denizbank harcama itirazı diye bir mail attı doldurdum geri mal olarak cevapladım.Sanırım denizbank bu konuda bana yardımcı olacak akbank ile daha karşılıklı bi görüşme yapamadık ama bekliyorum..Dönecekler elbet

Adsız dedi ki...

akbank demişki İlettiğiniz harcama itirazı ile ilgili olarak imzalı dilekçe ile detaylı bilgi vermeniz halinde konuyla ilgili inceleme başlatılabilecektir.
Aynı dilekçeyi tekrar fax mı ceksem detaylı bilgi derken neyi kastetmiş.

Adsız dedi ki...

SAYIN ADMİN öncelikle teşekkürler bu siteyi açıp bizim gibi mağdurlara yardımcı olduğunuz için. Ben akbank kredi kartımla neteller aracılığıyla bahis sitesine para yatırıyordum,sonrasında bu site kazandığım paraları vermeyip hesabımı dondurdu. dolayısıyla ben de netellere yapmış olduğum harcamalar için itirazda bulundum.aradan 2 hafta geçtikten sonra neteller'deki hesabımda bakiyem, itiraz ettiğim tutar karşılığında eksiye düşürülmüş.fakat akbank hiç bir ödeme yapmamış . neteller hesabım eksiye düşüreli 2 iş günü oldu. Acaba itirazım değerlendirildi mi ?

Adsız dedi ki...

Resmi kanallar üzerinden şikayetleriniz tarafımıza ulaşınca şirketimizin uluslararası hukuk danışmanları gerekli merciilere sunulmak üzere oyun geçmişiniz, IP adres kayıtlarınız gibi kanıtlarını sunarak gerekli savunmalarını yapacaklardır. Kredi kartı dolandırıcılığına dair bankalarınız uyarılacaktır.

Bilgilerinize sunarız.

bana böyle bir mail geldi bets10'dan sizce bişey çıkar mı yardımcı olursanız sevinirim

ORHANBABA dedi ki...

HİÇBİRŞEY ÇIKMAZDOSTUM BİZ KUMAR OYNATIYORUZ BİZE YATIRDIKLARI PARALARI GERİ İSTİYORMU DİYECEKLER SADECE BLÖF BAŞKA BİR ŞEY DEGİL

Adsız dedi ki...

Turkiyede yasal olmadigi halde haksiz kazanc elde eden bu firmalar bir bok yapamazlar korkmayin. Bize olacak olan en kotu sey kabahatler kanununa gore maddi ceza dir oda 100tl bile degildir

Unknown dedi ki...

arkadaşlar iş bankası kartımla netellere son 3 ayda baya bir para kaptırdımm ve bunu da betsoona yatırdımm bankaya itirazda bulunsam haklı çıkar mıyımm extrada gtenelde neteller london yazıyoorr biri akıl verebilir mii arkadaşlar

Adsız dedi ki...

neteller alınmıyor bildiğim kadarıyla swiftvoucher ile ikisi zor biraz

Adsız dedi ki...

betin adındaki siteden iade alan varmı yardımmmmmmmmmmm!!!

Adsız dedi ki...

betin adlı siteden bende iade bekliyorum senin hangi banka idi

Adsız dedi ki...

garant* senin hangisi ne zaman başvurmuştun

Adsız dedi ki...

mamr.01 et html.cm dan bana ulaşsana fikir alışverişinde bulunalım

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Forex veya opsiyon firmalarında kaybettiğiniz tutarları %100 almak ve hiçbir prosedürle uğraşmak istemiyorsanız sitemizi ziyaret ederek bize ulaşın.
www.fxlive-tr.com
www.forexsikayeti.com

Adsız dedi ki...

sayın admin öncelikle böyle bir hizmet verdiğiniz için tşkler.ben ing ve akbanka dilekçe gönderdim bana sadece msj attılar işleme alınmıştır incelenecektir diye ama herhangi bi görevli aramadı.sizce ne olur bunun akibeti ararlarsa ne diyecem bahis yaptım diyimmi açıkça yoksa foreks işlemi falanmı yaptım diyim.apallayıp kalmak istemiyorum.ne diyeceğimi bilmiyorum.çok zor durumdayım.yardımcı olursanız sevinirim